Recension - Weleda One-step cleanser & toner

2013-06-27 | 12:05:36 | Recensioner | ♡ Kommentera?
----------------------------------------------------
God morgon! Allt bra med er? :) 
 
För en månad sen gicka jag in i en Life butik i jakt efter en ny rengöring till ansiktet, och ja hitta en. Den heter Weleda One-step cleanser & toner. Vanligtvis burkar jag alltid göra en research innan jag går ut och köper en ny produkt, men denna gången hade jag en känsla att den skulle vara bra och jag hade inte fel. 
Det innehåller både cleanser och toner aka rengöring och ansiktsvatten.  
På hemsidan står det så härDjuprengörande ”2 i 1 produkt” i form av kombinerad rengöring och ansiktsvatten, för normal- och blandhy. Avlägsnar orenheter och makeup med naturlig förtvålad olivolja samtidigt som huden vitaliseras med extrakt från irisrot och trollhassel. 
Efter rengöring känns huden ren och uppfriskad och kan lätt tillgodogöra sig efterföljande hudvårdsprodukter. Har en frisk doft av citrus från äkta eteriska oljor.
 Användning:
Skaka flaskan. Applicera lotionen morgon och kväll på lätt fuktad bomullspad och stryk över ansikte, hals och dekolletage. Upprepa tills bomullspadsen ser ren ut. Undvik ögonområdet. Skölj därefter av med ljummet vatten. 
 
Måste säga att den håller de den lovar, man får verkligen en uppfriskande känsla efteråt, lukten är kanske lite för stark men man klarar sig. Den sparar också tid när det är 2-1 produkt, dock ett minus är att man inte får använda den på ögon-partiet. Annars är det absolut värt att köpa 
Så ser flaskan ut, bara skaka och sedan applicera :) 
Tycker det är väldigt smart "öppning", man får aldrig ut mer än vad man behöver :) 
 
Priset jag köpte den för va 149 kr/ 100ml 
 
+ Fräsha känslan efteråt
+ 2-1 produkt
+ Bra grepp om flaskan
+ "Klickar" när man skruvar på korken, på så sätt vet man att det är låst
 
- Kan ej användas för ögonsminket 
- Doften 
- Säljs på få ställen 
- Går åt många bomullspads för att få bort flytande foundation 
 
I helheten gillar jag den när det gäller bara rengöra ansiktet utan smink på! :) 
_______________________ Kommentarer _________________________________________________