Recension - Visibly clear pink grapefruit daily scrub

2013-06-25 | 13:37:00 | Recensioner | ♡ Kommentera?
----------------------------------------------------
Hej för ett tag sedan köpte jag en ny skrubb, har ni testat den? 
Tänkte slänga upp en recension om den iallfall :)    
 
På produkter står det såhär  : Formulan med effektiv MicroClear- teknologi och exfolierande mikrokorn rengör porerna på djupet. Hjälper till att eliminer finnar och pormaskar. Den skonsamma scrubbcremen rengör utan att torka ut. Samtidigt får huden en fräsch känsla av Pink Grapefruit.
 
Denna skrubben masserar man in på fuktigt ansikte och sedan sköljer av noga med vatten. Brukar använda den en gång i veckan för att inte torka ut ansiktet. Dock står det på beskrivningen att man ska använda den morgon och kväll, så om man skulle göra det skulle verkigen torka ut hyn. Anledningen till att man inte ska skrubba så ofta är för att man tar bort hudens naturliga fetter. 
 
I helheten så tycker jag att den gör sitt jobb med att skrubba bort döda hudceller, huden blir mjuk och len efteråt.  När man masserar in den så luktar den ljuvligt och skummar upp lite grann, vill man ha intesivare skrubbning kan man alltid använda sig utav krubbvante eller facial buffer som finns tillexempel på bodyshop, men ta det försiktigt bara så att man inte skrubbar sönder. Jag som har torr hy kände inte alls det sträva/tighta känslan efteråt vilket jag blev väldigt glad över. 
Det som jag inte gillar så mycket är att den innehåller olika slags alkoholer, och alkoholer torkar ju ut huden så den kanske inte passar alla människor, men som sagt jag har torr hy och tyckte inte att det var så uttorkande.  
 Den kostar  50-70 kr, jag köpte den på Ica och kostade ungefär 55 kr. Skulle jag kunna köpa den igen ? Ja absolut!
 Ett måste är att man måste rengöra huden innan så att den är ren och redo för skrubbningen!
 
+ söt flaska
+ luktar gott
+ snäll mot huden 
+ lämnar huden len och mjuk 
 
- innehåller uttorkande ämnen 
- lukten kan vara stark för dom som är känsliga 
- eliminerar inte finnar                                                              
Här en den facial buffer som jag pratade om :) 
 


 
 
 
 
 
 
 
_______________________ Kommentarer _________________________________________________
▲ Anonym

Bra recension

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
               2013-06-25 ♡ 15:25:12
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------