Recension - MAX FACTOR CC-cream

2013-06-28 | 18:14:00 | Recensioner | ♡ Kommentera?
----------------------------------------------------
Hur många av er har testa dessa CC-creams, de sägs vara ett snäpp bättre än BB-creams. Än så länge har jag testa en, den heter Maxfactor CC color correcting cream. Jag har nyansen 60 medium och innehåller SPF 10 ( alla innehåller spf10). Flaskan ser enkel och snygg ut!
 
Man kan både applicera den med fingrar och en foundationborste det är upp till dig, personligen föredrar jag fingar för att den smälter in lättare i huden med hjälp av värmen från fingarna. Man fått en matt finish vilken kan nog gillas av många, men om du ha mer oljig hy så lägg på lite puder så are you ready to go! Den är väldigt täckbar men ser fortfarande naturlig ut.Nyansen jag köpte är för gul/orange för mig, och tyvärr så fanns det inte någon annan som passade mig bättre, därför är det ingen favorit och kommer inte användas för än jag har blivit brunare. Bortsätt fråm färgen så är konsistenen bra, smälter in lätt och snabbt!
Priset ligger på 159 kr, kan tycka att den är lite för dyr och det finns nog bättre CC-creams för samma peng. 
-Kommer jag köpa den igen? Nej testar istället andra märken
 
+ Innehåller SPF10 
+ matt finish
+ bra täckning
 
- för orange (för mig) 
- Priset 
- För få nyanser 
 
 
 
_______________________ Kommentarer _________________________________________________