Recension - NIVEA Daily Essentials- Gentle cleansing cream

2013-06-26 | 09:00:00 | Recensioner | ♡ Kommentera?
----------------------------------------------------
God morgon alla söta! :) 
 
För ett tag sedan köpte jag denna cleansing cream från Nivea för att jag ville testa på någon ny nivea produkt, annars har jag bara testat den krämen dom är i en blå burk som alla nog har testat. 
 
Iallfall deena rengöringskrämen innehåller Mandelolja och Hydra IQ. Jag med min torra hy tycker om denna produkten fastän vatten är iblandat. Tycker annars att vatten är väldigt uttorkande. Denna applicerar man på fuktat ansikte och sedan masserar och sköljer av, inget mer än så. Luktar som en typisk nivea kräm.
Efter rengöringen känns ansiktet fint och mjukt. Tycker den rengör huden dock tar den inte bort smink om man inte använder bomullstussar dock går det åt väldigt mycket av produkten! Jag rekommenderar denna till dom som har torr hy, för det som har oljig hy finns det en risk att den inte kommer rengöra på ett bra sätt. Denna kosta ungefär 60 kr, förtjänar priset absolut.
Kommer jag köpa denna igen? Troligtvis inte bara för att jag vill ha något mer djuprengörande men kommer jag ha ont om pengar så kommer jag absolut köpa den igen. 
 
+ krämig konsistens 
+ kan användas med bomullspads
+ fuktgivande
+ innehåller mandelolja 
 
- rengör inte på djupet
- lukten påminner om solskyddsfaktor
- dålig på att ta bort smink
 
För er som är intresserande utav ingredienserna :
 
 
 
_______________________ Kommentarer _________________________________________________