Kvällens tips - Hawaiian Tropic

2013-06-26 | 19:52:00 | Kvällens tips | ♡ Kommentera?
----------------------------------------------------
Nu har jag sett färdigt på det senaste avsnittet av pretty little liars, och man har aldrig någon clue på vad som kommer att hända, älskar och hatar detXD
Igår pratade jag om hur viktigt det är att skydda håret från solen, om ni inte har läst det så finns den lite längre ner på sidan. :) 
Men det är även lika viktigt att skydda våran hud, för ingen vill väl på hudcancer va? Trodde inte det, för att hudcancer eller Malignt melanom som det också heter utvecklas när man solar mycket eller bränner sig. För att undvika detta ska man helst inte sola mitt på dagen då solen är som starkast men är man ute så ska man så klart skydda sig, läkarna rekommenderar med spf 50 men liksom vi vill ju inte gå runt bleka i shorts i kjolar right? 
För att få en snygg bränna kan man börja en hög spf och sedan säkert och sakta trappa ner till solskyydfaktor med spf 12 eller något. 
 
Märket jag använder mig utav heter Hawaiian tropic och jag älskar det. Det finns allt från spf8 till spf50 men olika vätskeform och flaskor, såg även nu på deras hemsida att det har också BUS, after sun och läppsyler dock har jag inte testat dem. Det som gör att den älskas utav många är nog lukten, luktar inte alls som alla typiska solkrämmer gör. Denna luktar kokos, för dom som inte gillar det kan vara ett problem. Den jag använder mig utav heter Hawaiian Tropic Protective sun spray lotion med spf 15 och vattentålig vilket är plus i kanten och att den sugs in så fort! 
 Ett tips är att smörja in sig en halvtimma innan, så att den har tid att sjunka in :)  
Här är även hemsidan till Hawaiian Tropic
 
 
_______________________ Kommentarer _________________________________________________