Concealer före eller efter foundation?

2013-07-02 | 12:55:32 | Skönhet | ♡ Kommentera?
----------------------------------------------------
Alltså det finns ingen rätt eller fel när det kommer till om man ska lägga foundation först och sedan concealer efter, eller tvärtom. Det är väldigt individuellt, men testa både sätten och se vad som passar dig bäst. Men ofta beror det också på vilka produkter du använder! :) 
 
När det kommer till neutraliserande concealer som till exempel rosa/oranga, gula/gröna. Ska man lägga dem under foundation anledningen är att foundation hjälper att tona ner färgen så att den t.ex. rosa, gröna färgen inte syns så mycket. 
 
Jag brukar ofta lägga gröna och rosa concealers först och sedan foundation. Sen om jag behöver täcka mer så kör jag på en beige färg som passar min ansiktsfärg. 
Ett annat tips är om du har en concealer som du har använt i vintras men är föör ljus för dig kan du lägga den underögonen genom att rita en likbent triangel upp och ner under ögonpartiet. Ja det blir väldigt ljus men de tonas ner när du lägger på foundationet ovanpå. På så sätt för du en väldig pigg look! Lycka till!
 
Om ni är mer intresserade av hur neutraliserande concealers fungerar, kommentera gärna det. Så kan jag berätta mer om det i nästa inlägg!
 
 
_______________________ Kommentarer _________________________________________________